impDAT Voorraadbeheer

In impDAT Documentatie is het al mogelijk om het gebruik van materialen vast te leggen. In toenemende mate ontstond echter de vraag of het niet mogelijk was om, als toch aan de stoel al snel met de barcodescanner het gebruik van een bepaald implantaat kon worden geregistreerd, ook meteen de voorraadmutatie van dit implantaat door te voeren. In antwoord daarop bestaat sinds einde 2010 de impDAT Materiaalbeheer module. Gebruikers van impDAT kunnen hiermee naast een gedetailleerde documentatie van hun behandelingen, ook een gedetailleerd voorraadbeheer voeren van artikelen als implantaten, abutments, botmaterialen en membranen.

Daarbij wordt het registreren van de binnenkomst van artikelen nog makkelijker gemaakt door de ingebouwde database van artikelen in impDAT, die de meeste artikelen bij het scannen meteen zal herkennen, waardoor fouten worden vermeden en typwerk wordt bespaard. 

Het verbruik van artikelen kan natuurlijk worden geregistreerd in de backoffice, maar nog makkelijker bij de behandeling, aan de stoel. Daarbij wordt u gewaarschuwd voor 'winkeldochters', wanneer de expiratiedatum van een artikel is overschreden enzovoorts.

Van ieder artikel kunt u aangeven hoeveel u er te allen tijde van voorradig wilt hebben om misgrijpen te voorkomen. Natuurlijk heeft u voortdurend inzicht in de voorraadsituatie en wordt het plaatsen van bestellingen vrijwel automatisch.  En indien van een artikel meerdere leveranciers bekend zijn, kunt u een keuze maken op basis van prijs of voorkeur.

Voor het gebruik van impDAT Materiaalbeheer is een bestaande licentie voor impDAT Documenteren nodig, en een labelprinter (zoals die van Dymo). Hoewel niet perse noodzakelijk, is een geschikte barcodescanner wel aan te bevelen. U treft de geschikte scanners in de prijslijst. 

Meer weten over de voordelen van impDAT Materiaalbeheer?  Wij nemen graag contact met u op om alle voordelen te bespreken!